ZARZĄDZANIE PROCESAMI
modelowanie procesów w BPMN
Przegląd systemów związanych z zarządzaniem procesami, diagnozowanie, mapowanie i mierzenie procesów biznesowych, sposoby standaryzacji i upraszczania pracy.
OPIS SZKOLENIA
Podczas dwudniowych warsztatów uczestnicy w oparciu o ćwiczenia, zadania grupowe i indywidualne, dyskusję oraz analizę studium przypadku poznają metody mapowania procesów. Zapoznają się ze stosowanymi wzorcami dokumentowania procesów i ich obrazowania, zaadaptują w praktyce zaproponowane symbole oznaczeń, narzędzie i techniki.
W trakcie szkolenia uczestnicy dokonują identyfikacji procesów, badają ich wejścia i wyjścia, punkty styku, identyfikują sposoby i metody komunikacji. Poznają różne podejścia w mapowaniu procesów w zależności od celów procesów. Poprzez analizę podobnych projektów oraz przykładów zarówno pozytywnych jak i negatywnych ćwiczą umiejętność podejmowania decyzji w kontekście definiowania kształtu procesu i jego przebiegu.
Prezentowane i analizowane są metody określania celów i wskaźników dla procesów. Ze względu na cel zespołu, jakim jest prowadzenie projektu wewnętrznego z zakresu mapowania, omawianie są kwestie sposobu realizacji takiego projektu, role w zespole mapującym procesy i współpraca powołanego zespołu z innymi osobami w organizacji.
Na szkoleniu uczestnicy poznają notację BPMN i stawiają pierwsze kroki w modelowaniu (np. Camunda, MS VISIO, Enterprise Architect).
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili
- Identyfikować, nazywać i obrazować procesy
- Tworzyć mapy procesów
- Używać narzędzi, technik i notacji mapowania procesów
- Analizować proces pod kątem jego efektywności, definiowania wskaźników, komunikacji w procesie i punktów styku z innymi procesami
- Dokonywać oceny mapy procesu pod kątem przydatności i użyteczności
- Rysować proste procesy w notacji BPMN
PROGRAM SZKOLENIA
- Wprowadzenie do zarządzania procesami
- Arkusze analityczne do identyfikowania procesu
- Notacje i narzędzia mapowania procesów
- Tworzenie mapy procesu (w notacji BPMN)
- Optymalizacja procesu
- Wdrażanie usprawnień
- Definiowanie wskaźników, role, obowiązki i komunikacja
- Wdrożenie mapy procesów i dobre praktyki
Przedstawiony program szkolenia jest naszą propozycją. W zależności od Państwa potrzeb możemy go zmodyfikować, rozszerzyć lub połączyć z innymi oferowanymi przez nas programami szkoleniowymi.
Zapraszamy do kontaktu
Sylwia Semow