Budowanie efektywnej komunikacji

BUDOWANIE ŚWIADOMOŚCI EFEKTYWNEJ KOMUNIKACJI W ZESPOLE – Extended DISC®

Home » Budowanie efektywnej komunikacji

Jednodniowy warsztat umożliwia uczestnikom poznanie narzędzi i technik skutecznego porozumiewania się — w tym strategii aktywnego słuchania, jasnego przekazywania potrzeb oraz udzielania konstruktywnego feedbacku — co bezpośrednio przekłada się na wzrost efektywności i jakości współpracy w zespole.

CELE SZKOLENIA

  • Poznanie różnic w komunikowaniu się, podejmowaniu decyzji, motywowaniu w zależności od typologii menadżera lub współpracownika.
  • Rozwinięcie kompetencji przywódczych do tworzenia odpowiednich warunków dla dobrego funkcjonowania zespołu.
  • Poznanie 3 typów przywództwa (lider odpowiedzialny, efektywny i psychologiczny)

PROGRAM SZKOLENIA

1. Świadomość różnic typologicznych w komunikacji, podejmowaniu decyzji i zachowaniach menadżerów

  • Świat podzielony na 4 kolory – charakterystyka poszczególnych stylów zachowania.
  • Różnice typologiczne a komunikacja: Ja – przełożony, Ja- współpracownik, Ja – podwładny – wpływ preferowanego stylu zachowań na sposób komunikacji i współpracy.
  • Rozpoznawanie poszczególnych stylów zachowania na podstawie charakterystycznych wypowiedzi.

2. Znajomość zespołu

  • Analiza osób, z którymi pracuję – na ile moja komunikacja jest skuteczna, co powinienem zmienić?
  • Budowanie ścieżki dostępu do współpracownika o danej typologii – nie wszystko to co motywuje mnie działa również na innych.
  • Komunikacja w zespole rozproszonym.

3. Świadomość samego siebie jako menadżera

  • Jakie są moje mocne strony, jakie wartości wyznaję, gdzie znajdują się moje obszary do rozwoju, jakie są moje cele?
  • Moja rola w organizacji – wykorzystywanie różnic i wiedzy o nich w byciu menadżerem. Komunikacja w procesie zarządzania – praktyczny trening dopasowania komunikacji do typu odbiorcy (delegowanie, motywowanie, sytuacje trudne).