Zmiany w organizacjach jako stały element rzeczywistości

ZMIANY W ORGANIZACJACH JAKO STAŁY ELEMENT RZECZYWISTOŚCI

Home » Zmiany w organizacjach jako stały element rzeczywistości

Ten jednodniowy warsztat pozwala menedżerom i liderom zrozumieć mechanizmy psychologiczne, organizacyjne i komunikacyjne, niezbędne do skutecznego zarządzania zmianą i zwiększania odporności zespołów w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu.

CELE SZKOLENIA

  • Poznanie i lepsze zrozumienie mechanizmów rządzących procesem wdrażania zmian organizacyjnych
  • Rozwinięcie umiejętności proaktywnego, efektywnego działania w zmiennym, trudnym otoczeniu biznesowym
  • Poznanie konkretnych narzędzi zarządzania zmianą
  • Nauczenie się radzenia sobie z obiekcjami i oporem współpracowników wobec zmiany
  • Wypracowanie nowych postaw i zachowań, adekwatnych do zmieniającej się sytuacji i wymagań firmy.

PROGRAM SZKOLENIA

1. Przeprowadzanie ludzi przez zmianę

  • Zmiana zło konieczne czy szansa – skąd się biorą zmiany?
  • Dlaczego organizacje same wprowadzają zmiany?
  • Dlaczego zmiany są potrzebne w organizacji?
  • Etapy zmian o cztery fazy zmiany (wyparcia, oporu, prób, zaangażowania), o ryzyka danej fazy zmiany – branie odpowiedzialności za „myślenie prewencyjne”, o potrzeby pracowników w poszczególnych fazach zmiany,
  • Rola Managera w poszczególnych fazach zmiany.

2. Ludzie w zmianie

  • Emocje ludzi na każdym z etapów zmiany – praca z oporem.
  • Różnorodność postaw – trening prowadzenia rozmów z osobami o różnych postawach od antagonisty po osobę zaangażowaną w zmianę.
  • Ambasadorzy zmiany – zmiana postaw z reaktywnych na proaktywne.

3. Rola menadżera we wdrażaniu zmian i nowych nawyków

  • Wypracowanie nowych postaw i zachowań, adekwatnych do zmieniającej się sytuacji
    i wymagań firmy.
  • Co sprawia, że ludzie wracają do starych nawyków? – elementy  neurobiologii a zmiana.