
ZMIANY W ORGANIZACJACH JAKO STAŁY ELEMENT RZECZYWISTOŚCI
Ten jednodniowy warsztat pozwala menedżerom i liderom zrozumieć mechanizmy psychologiczne, organizacyjne i komunikacyjne, niezbędne do skutecznego zarządzania zmianą i zwiększania odporności zespołów w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu.
CELE SZKOLENIA
- Poznanie i lepsze zrozumienie mechanizmów rządzących procesem wdrażania zmian organizacyjnych
- Rozwinięcie umiejętności proaktywnego, efektywnego działania w zmiennym, trudnym otoczeniu biznesowym
- Poznanie konkretnych narzędzi zarządzania zmianą
- Nauczenie się radzenia sobie z obiekcjami i oporem współpracowników wobec zmiany
- Wypracowanie nowych postaw i zachowań, adekwatnych do zmieniającej się sytuacji i wymagań firmy.
PROGRAM SZKOLENIA
1. Przeprowadzanie ludzi przez zmianę
- Zmiana zło konieczne czy szansa – skąd się biorą zmiany?
- Dlaczego organizacje same wprowadzają zmiany?
- Dlaczego zmiany są potrzebne w organizacji?
- Etapy zmian o cztery fazy zmiany (wyparcia, oporu, prób, zaangażowania), o ryzyka danej fazy zmiany – branie odpowiedzialności za „myślenie prewencyjne”, o potrzeby pracowników w poszczególnych fazach zmiany,
- Rola Managera w poszczególnych fazach zmiany.
2. Ludzie w zmianie
- Emocje ludzi na każdym z etapów zmiany – praca z oporem.
- Różnorodność postaw – trening prowadzenia rozmów z osobami o różnych postawach od antagonisty po osobę zaangażowaną w zmianę.
- Ambasadorzy zmiany – zmiana postaw z reaktywnych na proaktywne.
3. Rola menadżera we wdrażaniu zmian i nowych nawyków
- Wypracowanie nowych postaw i zachowań, adekwatnych do zmieniającej się sytuacji
i wymagań firmy. - Co sprawia, że ludzie wracają do starych nawyków? – elementy neurobiologii a zmiana.